16 Eylül 2012 Pazar

cevizli sucuk yapımı

 mutlu pazarlar:) dünden yaptığım cevizli sucukları paylaşmak istedim
 evimin balkonunda imal edildi sonderece hijyen :)
 yapımı çok basit kalan bulamac pestil olarak değerlendirildi
köyden gelen üzümleri el yordamıyla mıncıklamak suretiyle ezdim temiz bir mutfak tülbentinekoyup sularını sıktım üç buçuk litre üzüm suyu çıktı üç buçuk litre üzüm suyuna 4 su bardağı şeker 3 su bardağından az fazla da un koyup bulamacı pişirdim bu işlemleri yapmadan bir gün önce iğne yardımıyla cevizleri ipliğe dizdim ! pişirdiğim bulamaç sıcak ken içine ceviz dizgelerini batırıp astım (dizdiğim ceviz dizgesindeki ipi uzun bıraktım ucuna tahta parçası yada benim gibikaşık çatalda kullana bilirsiniz asmak için :)bulama işlemini  üç kez yaptım yani astım biraz kurudu tekrar buladım bulamacımı buladıktan sonra hemen ocağa koydum ve sürekli sıcak tuttum kalan bulamacıda pestil olması için yağlı kağıda döktüm oldumu oldu şimdi kurumasını bekliyoruz .....

6 yorum:

  1. Vay anasına demek böyle yapılıyormuş.
    Severek yediğim bir tatlı
    ama yapmak hiç aklıma bile gelmemişti.
    Denemek de fayda var
    Paylaşımın için teşekkürler
    tabi ki eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tatlı yorumun için sağol evet böyle yapılıyor ama güneşte kurumuycak serin ve gölge olmalı teşekkürler keçece

      Sil
  2. Cok güzel .Hazirlardan daha güzel temiz saglikli olacagini düsünüyorum .Ellerine saglik canim afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bende öyle düşünüyorum sağlıklı:)keşke hep beraber olsa afiyet....

      Sil
  3. her mevsim yapılabiliyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben yaz ayında yapmıştım zaten kış yada baha ayındada üzüm olmaz üzüm suyuyla denemek lazım suçuğun kuruması için sıcak bir ortama gerek yok

      Sil

yorum yazdığın için teşekkürler